Бик на вухо ратицею наступив (Гр. Тютюнник)
Дуже часто ми можемо чути про те, що люди скаржаться на проблему відсутності музичного слуху. На жаль, ця проблема з'являється вже у шкільні роки. П'ятикласники, з якими я зараз працюю, вже переймаються цим питанням. Не розуміючи навіть самого поняття "музичний слух", діти соромляться відтворювати мелодію, повторювати за іншими, аргументуючи це відсутністю музичного слуху.
Спробуємо розібратися з цим поняттям. Музичний слух - сукупність здібностей, необхідних для творіння, виконання і активного сприйняття музики. Слід розрізняти види музичного слуху. Найважливіші серед них - абсолютний, відносний, внутрішній. Звичайно, абсолютний слух розвивається поступово, деякі навіть стверджують, що це "дар", яким наділена певна сукупність людей. Хочу звернути увагу читача на виділене слово у цій статті. В основі здібностей лежать задатки, з якими людина народжується .Здібності не можуть бути вродженими (за Б.М. Тепловим), бо вони є результатом розвитку.
Отже, розвивати музичний слух потрібно. Робити це повинен учитель на уроках музичного мистецтва, літератури, у шкільних театральних студіях.
Пропоную докладніше розібратися з цією темою на даному ресурсі: музичний слух: міфи та реальність